Hands-on Mikrofonden har netop investeret et væsenligt beløb i tech-virksomheden Roccai, som har udviklet en innovativ AI-baseret swipeløsning til webshops, som via spørgsmål, guider og inspirerer forbrugeren med relevante købsforslag.
– Det er et stærkt og meget erfarent iværksætterteam, som står bag Roccai. Det er en af hovedårsagerne til, at vi har valgt at investere et væsentligt beløb i virksomheden. Forretningsmodellen med at guide og hjælpe forbrugerne i hele verden med at foretage de rigtige købsvalg i junglen af tilbud via AI er utrolig spændende. Vi tror på, at Roccai har et globalt salgspotentiale til professionelle webshops, som får mulighed for at konvertere deres trafik til mere salg, siger Jørgen Andersen fra Hands-on Mikrofonden, som hovedsageligt investerer i Green Tech, Food og AI digitalisering.
I spidsen for investeringen står de to Hands-on-investorer Pernille Lynggaard Frandsen og Niels Dam.
Swipe løsning med AI læring
Teknologien bag Roccais swipe løsning er baseret på AI, og fungerer som Tinders dating app, hvor man swiper til højre eller venstre. På denne måde siger forbrugeren ja og nej til forskellige spørgsmål eller inspirationsbilleder, der afdækker forbrugerens ønsker og behov. Swiperejsen ender til sidst ud i en række produktforslag, der er baseret på de valg, som forbrugeren selv har taget.
– De traditionelle recommendation engines skaber ofte et ekko af produkter, som man selv eller andre tidligere har kigget på. Vi kan tilpasse vores løsning som en hjælpsom butiksassistent, en visuel inspirationsrejse eller en beslutningsløsning for grupper, og med vores løsning kan man se, hvad forbrugerens behov er nu og her. Vi skaber en ny niche på markedet ved at kombinere AI med UX-trends fra sociale medier, og, siger Nanna Ulsøe, der er CEO hos Roccai og fortsætter:
– Vi fokuserer på at sælge vores løsning til udvalgte brancher globalt inden for e-commerce, hvor forbrugerne ofte kan være i tvivl om deres valg, men hvor de gerne vil inspireres med noget, som passer til deres behov. Et eksempel kunne være rejse- eller voksen-legetøj branchen, siger Nanna Ulsøe, der er CEO hos Roccai.
Modulet fra Roccai er baseret på en SaaS platform, som ikke kræver kodning i de webshops, som gerne vil bruge teknologien. Modulet kan derfor let integreres, og kan hurtigt afprøves af de e-commerce virksomheder, der er interesserede i produktet.
Bag Roccia står tre erfarne tech-iværksættere, som er kendte i IT-branchen. Det danske tech-selskab Roccia ApS blev etableret i 2022 af tre iværksættere; CEO Nanna Ulsøe (Founder of The Year 2019, Wonder Tech Awards), CTO Nanna Munkholm (Finalist for Developer of the Year 2021, Wonder Tech Awards) og CPO Jane Ulsøe (Winner of the EBA Accelerator 2019 with Canvas Planner).
Pressekontakt Roccai
Nanna Ulsøe, CEO
31 38 80 60
Nu@roccai.com
Pressekontakt Hands-on Mikrofonden
CEO, Jørgen Andersen,
40 53 53 37
ja@hands-on-mikrofonden.dk